onsdag 27 mars 2013

En dag i livet


Livet går i vågor. I morse var det tungt att vakna och jag tänkte; Fy sjutton jag vill bara komma bort härifrån. Under dagen kom en våg av små insikter till mig.  I se you; I hear you, I love you. Det var ingen slump att jag valde att tatuera just den syboliken. Inom samtalspedagogiken som jag studerar nu är grundstenarna just det: Att se, höra och ta in en annan människas värld, samtidigt som hjärtat är med för att känna och älska själen som sitter på andra sidan. 


Hämtade barnen tidigare och vi skapade oss ett mantra med orden :)) Vi lagade mat ihop och såg varann i ögonen när vi talade till varann, vi lyssnade på vad vi hade att säga och slutligen det vi alltid säger: Jag älskar dig! Men verklig kärlek kom vi underfund med är när man ger någon sin fulla uppmärksamhet :)) Underbart med mina små liv som tar in all klokskap jag säger hehe. Mamma Du är så klok! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar